Herbekijk de livestream van de TECHtalk: Innovatie via deepfake

29.10.2021 Deepfake TECHtalk

Chris Umé, oud student ‘visual effects artist’ bij SyntraPXL, behaalde de internationale pers met zijn deepfakevideo’s van Tom Cruise en behoort intussen tot de wereldtop in deepfake en artificiële intelligentie.

Op 28 oktober 2021 stonden Chris en zijn broer Kevin ons te woorden tijdens een hybride TECHtalk over ‘deepfakes.

Chris vertelde hoe hij zich na zijn opleiding specialiseerde in verschillende toepassingen van artificiële intelligentie, wierp licht op de technologie achter het fenomeen en legde uit hoe hij zichzelf naar verschillende Hollywoodstudio’s lanceerde
Kevin, zaakvoerder van Metaphysic.ai, gaf daarna een stevig woordje uitleg over ondernemerschap en het opstarten van een techbedrijf in het buitenland.

Een inspirerend verhaal over technologie, ondernemen, doorzettingsvermogen én broederschap.

Ben je geprikkeld? Heb je vragen? Heb je interesse in een opleiding rond deepfake en artificiële intelligentie? Geef dan TECHtalk-host en T2-Community Builder Anneleen Conjaerts een seintje.

Je kan de TECHtalk hieronder herbekijken.

Dit kan je ook interessant vinden

Leerlingen en onderwijs-professionals ontdekken de kracht van TATOE tijdens testdagen

TATOE is een Europees Interreg-project waarin zeven gerenommeerde partners uit Vlaanderen en Nederland samenwerken om praktische tools te ontwikkelen. Denk aan inspirerende ateliers, online E-learning modules, en handvatten die aansluiten bij de behoeften van leerlingen én het voortgezet onderwijs.  Kernpartner EducaThor maakt hier deel van uit.

T2-campus en partners krijgen Europese toekenning om duurzaam en innovatief leerecosysteem verder uit te bouwen

T2-campus en haar partners SyntraPXL, VDAB, Stad Genk, EducaThor, KRC Genk, Stebo vzw en EnergyVille hebben groen licht gekregen van de Vlaamse Overheid en Europese Unie voor de verdere ontwikkeling van een innovatief leerecosysteem in en rond het Thor Park in Genk. Jong en oud kan daarbij de eigen talenten ontdekken en ontwikkelen aan de hand van diverse, inclusieve leeromgevingen, die inzetten op de energietransitie en de ontwikkeling van technologisch talent.